Glömt namnet på blomman!!

Glömt vad den heter! Det gör jag varje år, glömmer vad den här blomman heter. Märkligt för den blommar tappert den här tiden på året, håller på ett tag, arbetar sig liksom uppför stjälken, lysande lila! De ser stora ut på bilden men det stämmer inte, de är rätt små. Den är inte så vanlig tror jag, vet ingen mer som har den. Tacksam för tips på namn!
 
Om trädgården  tidigare varit gul av olika blommor så blir den nu lila. Kärleksörten drar också igång. Mitt försvar av den mot rådjurens angrepp har varit framgångsrikt, både blommor o blad har överlevt. Nu återstår att plocka sniglarna, de med skal, några andra har vi inte här

Kommentarer
Postat av: Marine Olsson

Ser ut som det är sköldpaddsört. Jättefin!

Svar: Tack för hjälpen!
Inga Magnusson

2020-09-27 @ 18:39:50
Postat av: Tina

Sköldpaddsört ser det ut som.

Svar: Ja det är sköldpaddsört. Jag läser på på nätet, släkt med groblad, lite ovanlig blomma, årets perenn 2004.
Inga Magnusson

2020-09-28 @ 09:17:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback