Fångat bananflugor!

Jag hade nog för bråttom med banan-fluge-fällan när jag hoppades på resultat inom några timmar. Nu har flugfällorna fått stå ett par dagar och det är en hel del flugor i den ena, den med vinäger, honung och diskmedel. Först satte sig flugorna bara på kanten, gick inte ner i flaskan och drunknade som det var tänkt. Sen gjorde jag ren flaskhalsen ordentligt så det inte skulle smaka något frestande där och då började de gå ner i flaskan och drunknade.  Fast jag undrar om det inte är enklare att bara ställa en kopp eller ett djupt fat med vätskan i, noga med diskmedlet som tar bort ytstpänningen som flugorna kan rädda sig på. I flugfällan med rödvin är det inte inte många, ändå var det ett bra rödvin, ett Merlot ;-)) 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Grattis till fångsten!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback