Om mycket tvätt och stugor!

 
I vår verksamhet blir det mycket tvätt. Inte hela tiden men en gång varje år måste alla madrassöverdrag, sängöverdrag, kuddöverdrag och eventuella mattor tvättas. Sammanlagt är det 26 bäddar i stugorna tror jag. Nu har jag tagit mig an sommarhuset så det blir rent och vi kan vara där trevliga jaktdagar under säsongen framöver. Där  är sammanlagt  sex bäddar som ska totalrengöras så maskinen får snurra på, jag hänger och gubben eldar i pannan så elementen är varma. 
 
Så här är det; vi  byggde några stugor i ensamläge, sjönära för att hyra ut till fiske-intresserade.  Det var mycket egen arbetskraft och en del eget virke. När jag gick förbi en av stugorna igår så insåg jag hur länge sedan det var. Den här stugan byggde vi på en åker rätt nära sjön och satte  granplantor bredvid för att det inte skulle bli så ödsligt på tomten och för att få insyns-skydd mot vägen. Så här stora är granarna idag, 20 år senare. Vid anblicken  av växande träd får livet plötsligt perspektiv. ;- )) 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Jag ser att ni har en rejäl tvättstuga och det kan behövas med den mängden tvätt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback