Jag har fått en fin geting-skrämmare!

Så himla fin är den, hemgjorda geting-skrämmaren som jag fick igår. Tack snälla! 
 
Så här är det: Om man hänger något som ser ut som ett geting-bo på altanen så tror getingarna att platsen redan är upptagen av andra getingar och då flyttar de iväg. Jag har haft en alldeles förfärligt ful anordning hängande över ett altanbord. Men den har funkat, getingarna flyttar iväg. Den här är så himla snygg, virkad tror jag. Och det är dessutom de sötaste små getingar broderade på den ;- )) 
 
För i år så är nog getingsäsongen över men den  ska på plats nästa år!
 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Så fin! Hoppas den ska fungera som tänkt!

Postat av: Josephine

Finnemang. En sådan ska jag tipsa mamma och moster om!

Svar: Det har hittills funkat att skrämma getingar med såna här påsar som ser ut som getingbon. Räcker med en grå / brun påse men den här är snyggare
Inga Magnusson

2020-10-25 @ 10:06:17
URL: http://https://giraffen197.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback