Idag håller vi tummarna för Anders!

Anders ska starta i ett lopp som heter Granatloppet i Dynamitbacken i Uddevalla. Det är nåt sorts back-racing-rally. Kennet på Norma ska med som mekaniker tror jag.  Vi råkade komma förbi igår när bilen lastats för färd till Uddevalla. Jag hämtade Myrra som hans fru (Rolands systerdotter!)  hade  haft med från Hälsokosten och som ska hjälpa mot älgflugor. Det ska jag testa och återkommer i ärendet. 
 
Ove var behjälplig
 
Rallybilar måste vara utrustade på ett särskilt sätt för säkerheten.
 
Snygg bil är det och vi håller tummarna att det går bra!
 
Lite avundsjuk på fortkörning med bil är jag. Strax före och efter jag tog körkort så körde jag ibland bil fort, oftast på plogad isbana som gjordes i ordning på vintrarna, bl.a. vid Kvarntorp och Yxhult. Tänkte mig nog att fortsätta med det men när jag flyttade till Årjäng så försvann möjligheten. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback