Dagens promenad!

Jag gick en tur med tax Seffrin idag för att han skulle komma ut, vi går nästan varje dag.  Men sen gick jag utan hund någon halvmil. Ibland är det skönt för ryggen att gå helt avslappnat, utan att hålla i en hund som stretar. Så jag tog en längre promenad på väg och genom ett skogsparti. Här är en gammal plantering, träden växer i raka led, kallas Valljale, har varit åkermark för länge sedan. Träden var ungefär julgransstorlek när Roland var barn så de är väl rimligen i alla fall minst 60 år gamla. Tror inte att området har varit gallrat. 
 
Det  finns förstås spår av djur, här en viltstig. Svårt att veta varför djur väljer vissa bestämda vägar genom skog och mark. Har kanske med jordens strålning eller magnetism att göra. Jag kanske borde kolla med slagrutan. ;-)
 
Jag fortsätter med älgjakten här i morgon. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback