Skulle inte alls plocka svamp igår!

Jag gick först en lång promenad med tax Seffrin som blir allt bättre. Vi gick runt Liane och det är nästan 4 kilometer tror jag. Seffrin var fortfarande pigg och glad när vi kom hem. Roland kom vid lunchtid  hem från rådjursjakt och kunde vara hundvakt. De hade varit ett gäng gubbar och PG med tax. Ett smaldjur fällt efter bra jakt, en duktig hund. Då  kunde jag gå till skogen för att samla sånt som ska vara med i vinterdekorationerna. Och jag hittade en del.
 
Fast när jag skulle gå ut på vägen så hamnade jag i ett område med svamp, både gula kantareller och trattkantareller. De frodas tydligen fortfarande i värmen utan frostnätter. Nu behöver jag inte alls mer svamp. ;- ) Jag har nog redan förråd för ett par år framåt, frysta och torkade. Men det går liksom inte att gå förbi svamp!! Vet inte varför. Så jag plockade en del, inte alla.  De gula fick gå med i kvällens sås till älgfärsbiffarna. Och trattisarna är lagda på torkning för att bli soppa framöver. 
 
Uppdaterat: I kväll blir det lite funderingar här på bloggen om tomatodling. Vi klurar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback