Övervintra pelargoner!

Numera är jag ju pensionär på heltid och har tid att pyssla om odlingar.  Just nu är det mest om pelargoner, men senare också tomater. 
 
Inne funkar  det inte, men jag har alltid pelargoner ute under sommaren både i lådor under fönstren och i stora krukor. Sen har jag slängt dem på hösten och köpt nya på våren.  I år har de varit ovanligt frodiga så jag tänkte försöka övervintra dem. Har aldrig gjort det förut så jag hämtade lite info från pelargon-expert Irene. ;- ) 
 
Så här kommer jag att göra: Först krukorna bort, sen får de torka lite, bilden ovan idag.  Därefter hängas upp o ner i jordkällaren. Sen kan man lite vartefter vänja dem vid uteliv igen i vår när risken för frost är över. Kanske har vi då ett litet växthus till det? 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Lycka till med ditt projekt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback