Finns lite gula kantareller än!

Jag sprang på ett gäng gula kantareller häromdagen när vi jagade rådjur. De var riktigt fina. Fick bli varma smörgåsar med lök och hackad rökt rådjurslår. Fnissar lite när jag letar recept på varma smörgåsar. De beskrivs i stort sett alltid som omoderna, som något vi åt framför teven på 70-talet. Ha ha... vi har alltid ätit varma smörgåsar, både för att det är gott och för att göra slut på rester. Senast hade vi riven Grevéost på, det gav god smak. Trattisarna kommer stort nu, många är det. De passar bäst att torka och göra soppa på.
 
Sen kan jag bara beklaga att det numera är reklam på min blogg. Förut i alla år så har jag betalat en slant per år för att slippa det, men det är inte möjligt längre. 

Kommentarer
Postat av: FREEDOMtravel

Kantareller är ju sååå gott! Intressant det där med vilken mat som är modern och inte. Men varma mackor är ju gott ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback