Edward är kung!! Och Håkan Nesser!

Vi har potatis, egenodlad potatis.  Den räcker inte hela året men ett tag till tack o lov. Gott att kunna bara hämta när det behövs. Men när butiken bjuder ut King Edward så går det inte att motstå frestelsen. 'Den är så god!  Tyvärr är den lite svår att odla själv, drabbas gärna av både det ena och det andra så vi får köpa om vi ska ha och det gjorde jag förstås!  
 
En annan kung på sitt område är Håkan Nesser. Jag läser hans bok "Den sorgsen busschauffören från Alster" just nu. Han är en favoritförfattare för mig med sitt fantastiska språk. Lyssnade i eftermiddags på hans liveframträdande på Bokfestivalen i Karlstad via länk från Gotland där han bor. Det var så intressant att höra honom berätta om boken och om sig själv. Finns kanske på länk att lyssna på nu också

Kommentarer
Postat av: Znogge

Nesser är en mycket bra författare och hans språk är väldigt tilltalande! Jag väntar på boken och hoppas på att få den snart.

Svar: Boken är så bra!
Inga Magnusson


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback