Nu äntligen gror gräsfröet!

Jag
Jag vet att jag sådde gräsfrö för tidigt, redan i mars. Det var fortfarande frost nästan varje natt och det ska man inte utsätta gräsfrö för  enligt alla som kan. Men gjort var gjort och jag höll tummarna att det skulle gå. Och nu till slut så gror det. Jag lade ju igen en del rabatter, smalade av dem och tog bort perenner.  Äntligen verkar det vara framgångsrikt att få till gräsmatta istället.  Den här veckan ser ut att bli torr så nu får jag vara flitig och vattna. Mitt i det hela ligger det skal av starägg!
 
 
 
 
 
 Hittade  blå fina äggskal på det nysådda igår. Trodde först det var plast och skulle slänga, men det var skal efter minst fyra ägg. Så många ungar minst har kläckts  i holken bredvid. 
 
 
 
Idag ska vi fira ett födelsedagsbarn. Det blir utomhus med Coronaavstånd! Ny variant! Men himla roligt att ses.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback