Gick otejpad, ner till sjön med Seffrin!

 Ett par månader minst, har jag haft jätteont av hälsporre och inte kunnat gå ordentligt eller långt. Nu har jag varit tejpad ett tag och testat att gå kortare sträckor. Det värsta gett med sig och jag kan gå längre sträckor även  utan tejp på foten. Jag klarade att gå ända ner till sjön med tax Seffrin och vara otejpad! Känns som lyx nu när naturen är så vacker där nere! Det här trädet är stort och  mäktigt, säkert gammalt. Man skulle vilja se det som det har sett på den här platsen! ;-) 
 Utsikten över vår sjö, Östra Silen, som vanligt fin, grillplats, båthamn och badplats
 
 Och det nyutslagna lövet är som alldeles självlysande ljusgrönt upp över gamla kyrkplatsen! Jag förstår att man valde den här platsen för kyrkbygge och kyrkogård en gång i tiden.
 
Om jag ska passa på och gnälla lite så är det över containern nere till höger. Jag fångade en  sopsäck som flög omkring,  försökte öppna  sopluckorna för att få ner den. Men lyckades inte med någon av dem, de satt för hårt. Jag gav upp och knövade in säcken under containern. Kanske behövde åtgärdas. Det är ju sopcontainer för turister och de börjar komma nu, både sjövägen o landvägen.
  Agenda för idag onsdag är ogräsbekämpning på grusgångar. Det blir med ogräsättika och spruta som pumpas. Effekten är bra direkt men varar inte så länge, man får göra om under säsongen. Men det är i alla fall inte något farligt gift och det känns bra. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback