Födelsedagsfirande i sommarhuset!

 
 Vi var sex stycken som firade en god väns födelsedag i sommarhuset igår kväll.
 
 Ursprungsplanen var att duka ute, men det blåste rätt friskt en stund på eftermiddagen så det fick bli dukning inne vid stort bord där vi kunde har bra avstånd mellan oss. Vi sköt i alla fall bort glasväggen så då blir inne som ute. 
 
 Det var vackert väder, strålande sol, inte så jättevarmt men det gick bra att ha väggen öppen.
 
En mysbrasa hade vi hela tiden, värmde lite också.
 
Födelsedagsbarnet fick förstås börja på den fina tårtan! Den var ett riktigt konstverk, spritsad med violer på! Den hade E gjort, jag kan inte baka alls. Jag fixade en potatisgratäng och stekte vildsvinsfalukorv och gubbarna grillade vildsvinskorv och hjortkorv. E. Gjorde också en helt suverän coleslaw. Hemgjord är god, minns att jag ofta gjorde för många år sedan när jag hade en bloggvän som bodde i USA, av henne fick jag recept. Sen har jag köpt färdig någon gång, men den är inte alls så god.  Roligt att ha grillad  korv som maträtt i samband med födelsedagsfirande, inte så vanligt kanske. ;- )) Nu var det ju inte vanligaste korven förstås.
 
 
 En fin eftermiddag - kväll fick vi med goda vännerna. Tacksam är jag att de finns.
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Vilken god och trevlig kväll!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback