Sått i pallkragen!

 
 Tre korta rader sådde jag i pallkragen idag. Det blev ruccola, vanlig sallad och dill. Men alltså bara tre korta rader. Jag vill få plats att så flera gånger under säsongen så att jag alltid har fräscha grönsaker. Det går ju inte åt så mycket åt oss två. Sen köper jag gärna plantor av sallad och dill nu snart så jag har innan det sådda har grott. 
 
 Plastlocket fick jag göra rent. Det är lite bräckligt, får köpa ett nytt när jag får tillfälle. 
 
Nu är det klart och locket är på. Det hela fungerar som en drivbänk och jag slipper mördarsniglar. Skönt att det är igång med utesäsongen.  Det var soligt och vackert idag men inte varmt. En isig vind hela tiden, mycket kläder på.  
 
Vi var på lunch hos goda vänner idag och fick en supergod soppa. Mer om det imorgon och lite recept.
 
Nu har gubben hämtat vedmaskinen hos en av de andra två delägarna, så det drar igång med kapning och paketering och torkning till framåt midsommar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback