Lökarna vill sig inte!

De blommade så fint och gult när jag köpte dem för någon vecka sedan. Och det var massor av knoppar. Nu har blommorna vissnat och knopparna slår inte ut, de blir bara bruna och nickar. Vet inte om jag gör nåt fel. Kanske skulle de ha fått vatten, jag har inte vattnat dem? Eller också kanske de skulle ha placerats utomhus? Mina gröna fingrar lyser enbart med sin frånvaro, som vanligt. Vill så gärna kunna ha blommor och grönt runt mig.
 
Agenda är lite låg. Jag har hälsporre. Inte så roligt som det låter.  Olika ont olika dagar, idag har det varit riktigt bedrövligt. Men man ska inte gnälla över småkrämpor, brukar jag försöka undvika.  Stortvätten  är avklarat men planteringsprojektet  med jordblandning ute återstår. Orkade inte linka omkring med det idag. Hoppas det blir bättre imorgon. Då ska gubbgänget laga till gryta på harar och bjuda oss damer på. Funkar tack o lov att äta åtminstone även med hälsporre, behöver bara sitta still!
 
Roland ser slutet på vindfälle-hämtning. Hans "fôrke-kär" for hem idag, värdefull hjälp har det varit. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback