Kompost-skulptur!

Igår plundrade vi komposten.  Den var helt full, gick inte att pula ner mer i den. Då ska man helt enkelt knäppa loss väggarna och använda jorden.  En bra uppfinning. Innehållet är väl packat och blir som en skulptur. ;- ) Massor av mask i den var det! Hoppas det är ett hälsotecken.  Jorden i nederdelen ska vi använda och det som inte är färdigt i komposten åker tillbaka förstås.  Bra tid att göra det nu för jag ska slänga vinterns ljung och  sätta lite penseer i krukorna. Då behöver jorden bytas ut.  Penseer  tål ju rätt mycket frost så de bjuder på en lång säsong. Jag brukar blanda kompostjorden med vanlig jord, fast det kanske är onödigt. Det här är kompost på grönsaker / rotfrukter, inte matavfall så den är väl inte så näringsrik. 
 
Igår kom en kär gäst hit för ett par dagar. Han och Roland ska hjälpas åt att få ut det sista vindfällda ur skogen. Jag får ägna mig åt att avsluta tvättprojektet, blanda till jord  och få ner penséer i krukor (om det nu inte blir en massa regn!). 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback