Kämpat med ogräsrensning idag!

Jag började med östsidan av huset i förmiddagssolen. Det var fint i solskenet men kallt. Hittade den här också i rabatten, det har tydligen varit fest här också någon gång och en kork har flugit iväg.
 
Mina värsting-ogräs är revsmörblomma och så de här eländiga smultronrevorna. Den förstnämnda är jag oskyldig till att ha placerat i trädgården, den trivs här ändå, men smutron satte jag för länge sedan. De var inte goda  och jag försökte bli av med dem. Men de sprider sig hejdlöst överallt. Går inte att utrota. 
 
Det är ovanligt mycket mossa i skogen och likadant här. Jag får skrapa rent  kanterna och kommer att få göra en bekämpning på asfalten också.
 
Fast det var i stort sett ett trevligt arbete några timmar  ute i solen. Det funkar bra som sysselsättning i virus-isolering och hälsporren får hålla sig stilla. ;- )  Fortsätter lite i kväll också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback