Jag krafsar i rabatterna!

Före
Jag låter växtstjälkar stå kvar över vintern. Inbillar mig att det gynnar perennerna, att de blir mer skyddade för snö och kyla.  Oftast ser man dem inte för snön. Men i år har det inte varit någon snö så jag har fått kolla på eländet länge. Det kliar i fingrarna att bli av med det. Ser ju ut att vara soligt och varmt, men så är det inte. Jättekallt, jag får bylta på mig och ha tjocka trädgårdshandskar av skinn. Då funkar det. Inte helt fel sysselsättning heller. Passar bra i Coronatider - inget virus så långt ögat når 
 
Efter! 
Så här blev det alltså efter på just den här fläcken. Men jag har mycket mer att ta tag i. Måste minska ner det nu på ålderns höst och inse att jag kanske inte orkar hålla på med det här varje vår.  Längre fram på säsongen är det rätt arbetsfritt men just nu lite mödosamt.  Växten till höger i bild var alltså bergenia. Tack ni som hjälpte mig med namnet på den! Jag har sprayat viltskydd på den, innehåll fårtalg. Så nu är taxen ännu mer intresserad av det här området! ;- )) Men inga rådjur i alla fall, de gick ju hårt åt bergenian förut.
 
I eftermiddag kommer Glenn och kollar på en ny glasvägg som vi vill ha installerad! Det blir bra tror jag! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback