Hälsporre är inte ett dugg roligt!

Nu ska jag gnälla! Brukar inte klaga över krämpor på nätet, det mesta går ju ändå över rätt snabbt. Jag har haft förmånen att vara förhållandevis frisk. Men nu har jag drabbats av hälsporre eller rättare ond häl, för det där med sporre kanske inte finns. Det har hållit på nu ett par månader och jag kan inte gå ut med Seffrin längre  för det är väldigt ont, inte alls så lustigt som det låter. Därför är det synd om mig - och om honom! Han klagar över läget varje gång jag går utanför dörren. Och jag blir låg när jag inte kan röra på mig ordentligt en gång om dagen. Nu testar jag allt som går. Det lindrar lite med växelbad, så hett som möjligt i 3 minuter och så kallt som möjligt i 3 minuter.  Och så lindrar djupvågsmassage, Tina kommer ibland med apparaten. Hon är proffsig
 
 Bra att göra stretching  av foten och vadens baksida efter lång sittning eller liggning. Kommer ihåg sjukgymnasterna som jag jobbade med  på barnhab och deras  förhållningsorder om stretching. Dra ut muskeln så mycket som möjligt och håll kvar i det läget, räkna normal fart till 30. Då har muskelns automatiska kontraktion gett sig och du kan sträcka ut muskeln lite till. Ha ha....man kan komma ihåg ibland. Det var Jenny Weibull och Marianne Åkerström. 
 
Jag är i alla fall trött på hälsporre och kämpar för att det ska gå över. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

En åkomma som kan vara nog så jobbig.
Krya på!

Postat av: Lena otter

Magnus på team Sportia gör sulor åt dig, kostnad ca 1000 kr. Lovar att det hjälper men det tar tid innan man blir helt bra. Har haft det sedan juni 2019 kram Lena

Svar: Tack för tips!
Inga Magnusson

2020-03-25 @ 07:06:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback