Försökte rädda lökarna!

Men det gick inte! De bara vissnar, knopparna som borde ha slagit ut så fint, blir bara bruna. Bladen hänger.
Den här hade fina små gula blommor när jag köpte den och många knoppar på gång så jag hade höga förväntningar. Men den började strax  se hängig ut. Jag fick rådet att vattna den, vilket jag inte hade gjort. Så jag vattnade, men det hjälpte alltså inte. 
 
Nu sätter jag ut den någonstans i trädgården och hoppas att den kan blomma ute istället nästa år.
 
 
Dagens överraskning var att nu på morgonen läsa om hur England nu lämnar Corona-strategin med flockimmunitet, den som innebar att man inte skulle stänga skolor eller gränser. Man har insett att för många kommer att dö av den och att landets sjukvård kommer att belastas 8 gånger mer än den klarar av för så många kommer att Man räknade fel.  Nu ska England gå på en ny linje och försöka stoppa sjukdomens spridning. Undrar hur Tegnell ska göra nu? Han har ju hyllat Englands Coronabekämpning,  menade att den byggde på gedigen forskning, ledde  Sverige in på Englands linje, men nu kan vi bli det enda landet som inte vill bromsa Corona med tester och isolering. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback