Trädgårdens gula period!

Nu är det slut på allt det blå, irisarna har blommat färdigt. Den gula perioden tar över. Det finns fortfarande några gula liljor och så kommer praktlysing med stark gul färg. Den har spridit sig lite överallt alldeles på egen hand och inte mig emot.
 
Och så mina bästa blommor; kamtjatkafetblad. Minns inte hur den kom ner i någon rabatt här för det är länge sedan. Men jag vet att jag köpte den utan att veta nåt om den, bara att den passade på torra ställen och var marktäckande. Så några plantor blev det och nu har den tagit ett stort område. Blommorna slår ut nu och snart kommer alla humlor och bin hoppas jag. De brukar älska den här växten, det bara surrar i luften när man går förbi. Än så länge har de inte hittat hit men gissar att de snart är här.  Den här fetbladen är tacksam för den blommar ytterligare en gång under sommaren.

Kommentarer
Postat av: Znogge

Snyggt och genomtänkt med olika perioder!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback