Runt huset just nu!

 Runt huset just nu: Perennarabatten blommar snällt. Den är bara hälften så bred som förut och det räcker. Vi minskade ner den tidigt i våras. Det är iris och gul lilja just nu. Vid väggen ska det bli en klematis som blommar sen
 
 Praktlysing är p.g.  Det är liksom trädgårdens gula period med flera såna.
 
 Och mina kära kamtjatkafetblad. Den blommar lysande gult nu snart och sen en gång till längre fram på sommaren. Och framför allt, humlor och bin älskar den.
 
 Källarnedgången har gul lilja och iris. Och vad det andra är minns jag inte.
 
 
 
 Runt trädgården växer vilda blommor förstås, bl.a. hundkex och de är så fina nu
 
 Piprankan klänger på baksidan av huset, den gillar lite skuggigt, en planta med från Bäck
 
 En bild till på den bantade perennarabatten
 
 Jag har ett par krukor också med penseer. Försöker plocka vissna varje dag så de ska fortsätta blomma. Stora fina som jag köpte av de första på Moas Garden, de är så fina.
 
 Snart ska rododenron på baksidan huset blomma. Den är ¨på norrsidan och blir sen, men stor och fin

Kommentarer
Postat av: Znogge

Så fint det blommar hos er och den bantade rabatten ser alldeles lagom ut!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback