Midsommartidens överdådiga blomsterprakt!

Naturen slösar med färg och blommor! Lupinerna är fortfarande färgsprakande. Oftast finns de i vägkanten men här har de tagit över en hel äng. Vi svenskar har ju lärt oss att de ska ryckas upp med rötterna och brännas för de är invasiva och tar över. Våra tyska vänner är däremot begeistrade och njuter av åsynen.! ;- ) Jag får erkänna att de är för vackra för att jag ska tycka riktigt illa om dem.   
 
Detta är också en färgstark äng. Den ligger en bit från vägen så jag har inte undersökt blommorna. Men det måste rimligen vara lysande tjärblomster i mitten och smörblommor runt om. De har fått växa vilt några år och bara föröka sig. Vackert blir det!
 
Bilden ovan är från Lisslerud och bilden under från Tobyn.

Kommentarer
Postat av: Znogge

Jag vet också att lupiner är invasiva men jag tycker att de är mycket vackra!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback