Man ska rycka upp rabarber, inte skära av!

Det finns ett stånd med rabarber på Liane. Jag har tagit en skörd på det men sen har de bara pirat och inte blivit så mycket mer. Jag skar av dem som jag brukar. Nu har jag fått lära mig att man ska inte skära av rabarber utan rycka upp  så de ser ut så här. Då kommer nya framöver. Så nästa gång ska jag också rycka, kanske blir bättre
 
Idag har vi varit på Wiksfors bruk i Långserud, nära Naturbyn. Det var en höjdare både för oss vuxna och för medföljande barn. Mycket bilder därifrån i morgon när jag hunnit fixa dem. 

Kommentarer
Postat av: Veiken

Det är verkligen sommar när man äter rabarber i olika former! Rabarberpaj eller kräm att äta är rena rama lyckan när vädret är varmt! :)

Postat av: Lena

Hoppas ni hann prova pizzan
den var ju toppengod

Svar: Vi höll oss till våfflorna. Kön till pizza var jättelång och degen tog slut medan vi var där.;-)) Förstår att den är god när så många vill ha. Vänner som beställt den hade väntat 50 minuter när vi åkte hem
Inga Magnusson

2020-07-19 @ 23:10:23
Postat av: Peter

Hej, Kan man se era stugor på en hemsida eller hur hyrs dom ut?

Mvh/ Peter

Svar: Ursäkta sent svar. Finns på bl.a. en sida som heter stugnet. Eller man kan maila till [email protected]
Inga Magnusson

2020-07-26 @ 18:39:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback