Jag valde fel sockelfärg!!

Sonen på besök tyckte att sockeln på Liane var ful och sliten. Och visst var den det. Förra rödfärgen har liksom runnit ner på den så det var fullt av röda ränder.  Han ville måla den.
 
Jag valde färg trodde att jag valde en grå som gick åt brunt men det gjorde jag inte alls. Tänk så svårt det är att välja färg utifrån ett litet prov!!  Den var helt fel, en metallisk ton som drog åt grått. Tack o lov så köpte vi bara en liten burk för att testa och det blev det stopp i målandet. Idag hade vi ärende till Årjäng och köpte en mer passande färg, tror den heter Beckers Berg. 
 
 Den blev så här snygg, så nu målas det för fullt.
Den harmonierar med den naturliga sockelfärgen!
 
Sonen har på eget initiativ också målat trappräcket svart. Det behövdes.
 
Och nu målar han också vindskivor som ska sättas upp på ladugården, har Roland  länge planerat
 
Mer senare om allt annat  som händer på Liane nu. Våra gäster har  idéer och vill förbättra.
Sen blir det mer bilder, video och text om den smått fantastiska vallskörden här på Liane idag!

Kommentarer
Postat av: Znogge

Det är svårt att bedöma färgen utifrån en liten provbit men skönt att det blev rätt färg till slut.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback