Bär i skogen kan det bli i år!

Häromdagen var vi ute och spejade i skogen för att kolla inför bärsäsongen. Och det fanns en del, ser lite  hoppfullt ut. Förra året fanns här i våra skogar inte några bär. Verkligen inte ett enda lingon, vi kollade överallt där det brukar finnas. Jag tror att blommorna hade frusit eller också hade det med torkan att göra.  Nu i år såg vi i alla fall kart av blåbär och några få mogna, men inte dags att plocka än på ett tag.  Lingon var nog för tidigt, de är inte på gång än. 
 
Det är ju sommar men rätt kalla nätter ibland. I natt såg det ut så här! Kanske blev ännu kallare fram mot morgonen så som det brukar bli, men då var jag inte vaken. Och jag har ingen mätare som efteråt visar lägsta under natten.
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Då verkar det finnas hopp om bären i år. Jag har redan läst i en blogg att blåbärsplockning pågår men det var kanske lite längre söderöver. Temperaturerna imponerar inte så nu vill jag ha sommarvärme igen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback