Bänk för växter på altanen fixade Roland idag!

Roland har gjort en bänk för växter på altanen! Vi kom ju hem från sommarhuset med ett antal växter i burkar och pytsar eftersom jag inte flyttade med hela pallkragen dit utan grävde upp mindre växtdelar. Den här hyllan blir bra. Den är under takfoten och kommer inte att drabbas av störtregn.
Det är några lite försummade växter, sallad på väg i ett par byttor, ruccola lagom just nu,  stor gräslök, tomater,  jätte-persilja och tanig dill längst bort. Ja och så en pelargon också
 
 
 
För första gången någonsin för min del så har jag tomater. Jag har ju köpt färdiga tomatväxter förut och skördat, men de här två plantorna är de första som jag drivit upp själv från små. De små var gåvor från goda vänner. Tackar! Nu ska jag lära mig det här och fortsätta med tomater nästa sommar, det är så gott att skörda egna!
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback