Järnsjön gjorde skäl för namnet igår!

 
 
 
Järnsjön passerar vi efter E18 när vi åker till Årjäng. Sjön såg allt ut att vara belagd med järn igår. Den  är rätt så rund till skillnad från alla andra sjöar här hos oss. De  är långsmala, mer som breda älvar. Järnsjön  är djupare också, tror 60 meter.  Det sägs att Järnsjön kan vara kratern efter ett meteoritnedslag, men jag vet inte. Kan ju vara mynningen vid isälv när inlandsisen begav sig. Det finns säkert fakta på det någonstans, jag har inte läst på.
 
Roligt att kunna ta bättre bilder nu, i full fart från  bilen och rätt mörkt, helt ok. Fast jag har inte lärt mig nåt om hur jag kan ställa in kamerorna i mobilen. De lär enligt Iris vara fyra stycken, inte tre som jag trodde!! Sen försöker jag skylla på att jag inte har hunnit kolla det tekniska i det här lilla underverket. Men det är naturligtvis inte sant: Jag vill inte kolla det tekniska, för det är så himla tråkigt!!!  Det är alltid en massa text om finesser som jag aldrig kommer att använda. Jag vill ju bara att det ska vara enkel telefoni och att jag kan ta bilder, inte hålla på och redigera. . Det får bli lärdom med trial and error, egna försök alltså istället. Fått tips om att det finns instruktion på You tube, det kanske är ett alternativ. Och sen har jag stöd av  Iris på Hallsbergsgruppen, hon har en apparat av det här märket. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback