Jag gillar lätt bedagade tulpaner!

Flera vänner på facebook klagar över säsongens tulpaner, de vissnar fort och blir fula. Men de jag köpte har varit jättefina i flera dagar. Nu är de bedagade och nästan slängfärdiga. Men det är en fas som jag gillar, tycker verkligen om att se dem så här liksom skulpterade och kämpande sin sista kamp före komposten. ;- )
 
Jag har förstås redan en ny bukett på gång. Det är fint att kunna köpa tulpaner efter jul, aldrig under helgen eller före. Nu är det tulpantid fram över våren.
 
 
Kvällens äting ser vi fram emot. Vi är bjudna till goda vänner som vi inte träffat på ett tag. Det har ju varit helger och långväga gäster en period, men nu är vi åter i  vardagen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback