Där satt hökugglan idag när jag kom hem från jobbet!

 
 
Jag såg den för någon vecka sedan i ett högt träd bredvid vårt hus, lade ut en bild på den. Nu hade den alltså parkerat i  antennen, en garanterat stadig plats i blåsvädret. Den satt lugnt kvar där när jag körde in bilen, hämtade posten och gick in i huset. En cool pippi! Lade ut bild på den för någon månad sedan när jag åkte skidor och den satt på ett stängsel och  kollade på mig länge  på bara några meters avstånd. Vet inte hur såna fåglar bor, men antagligen någonstans i närheten. Uppdaterat: Läste på lite om boplats. De bor gärna i ihåliga trädstammar, stubbar, knipholkar och liknande. Sånt finns det ju gott om i närheten
 
 Den är skarp i blicken!
 
Här hade jag stöd för kamera-handen och det blev en bra bild med nya mobilkameran utan rörelse-oskärpa. 
 
Bilden av hökugglan för ett par månader sedan när jag var ute på skidor. Inte alls rädd då heller

Kommentarer
Postat av: Znogge

Snyggt fångat!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback