- Hej då julen! Nr 1

 Nu ska alla julgrejer snart plockas bort! Jag hör ju till dem som är gladare åt att plocka bort julen än att plocka fram den ;-) Julen har aldrig liksom varit min högtid. Fast jag vet inte varför vi inte passar ihop. De röda fönsterremsorna har mamma virkat. Hon gjorde till alla mina fönster, tyckte jag skulle ha såna.
 
 Mycket av det som är julsaker har min mamma gjort förstås, ja nästan allt. Så själva sakerna tycker jag om att se på och vara omgiven av under helgen. Den här handdukshängaren har hon broderat. Hon tyckte om att fördriva ensamma timmar på ålderns höst med handarbete. 
 
 Duken fick jag av modren  till första julen här i huset 1977. Julgardinerna är de samma sedan många år tillbaka. Normalt har jag inga gardiner alls. 
 
 ...och den här virkade modren till öppningen i rummet
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Så mycket traditionellt julpynt ni har. Själv plockade jag undan julen i går och det kändes befriande!

Svar: Ja det är traditionellt. Jag har inte gjort nåt, det är från min mamma! Det är befriande att plocka undan, kan bara hålla med. Jag börjar idag
Inga Magnusson


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback