Soluppgång över vår sjö, Östra Silen, i morse!

 
Det var inte jag som såg den utan Roland som var ute och jagade hare med valpen Disco. Han skickade fina bilder. Först kom ljuset och så bilden under började solen klättra över horisonten.
 
Soluppgångar är inte min grej, jag sover helst då, ser oftare fina solnedgångar! Men tacksam när det kommer så här fina bilder på telefonen. Och Roland var väldigt nöjd med Disco. Han förkovrar sig som jakthund, verkar komma över målbrottets pipiga skall och få sitt riktiga. Han kom idag också på pipet i halsbandet! Guld att han har tränat på det som inkallning
 
 Jag hade tänkt berätta om utställning på Värmlands museum, men det fick bli de här fina bilderna istället. Om museet berättar jag imorgon istället.
 
Jag gick en långpromenad med tax Seffrin vid middagstid och under eftermiddagen. Det blev oppåt Tobyn idag, Så här fin är utsikten över båthamnen och badplatsen 
 
 Därborta ligger Signebyn
 
Och Liane badade i solljus när jag kom hem. En fin dag att ta vara på, äntligen solsken
 
Som sagt, imorgon skriver jag mer om besöket på Värmlands museum. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback