Vinterdekorationer!

Så här blev den här vinterns blomdekorationer under fönstren. Bra att lägga ut här för sen nästa år när det är dags så undrar jag som vanligt hur jag gjorde året innan. Ser på bilden att jag lyckats hänga lådan snett, får fixa det. Det blir mindre av sånt här för varje år, förr var jag mer entusiastisk. Ett par krukor hänger vid ingången och ett par på altanen, sen står det en vid infarten och en på verandan det får räcka. 
 
Dagens agenda är som sagt också lite matlagning. Jag ska långkoka köttrester av älg från igår, sånt som inte gick så bra att skära, och det tillsammans med ett par märgben från älg, kryddor och en del rotsaker.   Det blir god buljong och dessutom ofta en del små köttbitar som går att pilla loss och frysa ner till pytt i panna eller viltsoppa. Sen ska ett par fina bitar älgkött kokas i den buljongen för att kunna bli pepparrotskött så småningom. Fryser i lagom stora portioner för en måltid tillsammans med buljong för såsen. Roligt att hålla på med långmatlagning!
 
Roland är på efterjakt på älg här på området, de har kvar ett par stycken på licensen tror jag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback