Projekt "spara pelargoner"!

Pelargonerna var så fina i år så jag ville försöka spara dem till nästa år. Det kom goda råd på facebook. Jag klippte ner dem, skakade av jorden och hängde upp o ner på sval, mörk plats. Det blev jordkällaren. Såg så här fint ut först. 
 
Men efter några veckor var bladen och stjälkarna täckta av mögel! ; - ( . Kanske inte så konstigt, det är ju en källare för potatisförvaring.  Nu skakade vi  av möglet och hängde på en ny sval, mörk plats; i källaren under huset på Liane. Det är ju torrt. Här hänger de och vi får se hur det går i vår, om de överlever. Jag ska i alla fall göra ett försök. Det var lärorikt! ;- )) 
(Ber om ursäkt för reklamen nedan. Den är inte mitt påfund och jag tjänar inget på den!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback