Ny variant av amaryllis!

Jag har inte själv satt några amaryllisar i vatten. Men den här har vi fått. Den sitter alltså i en oasis i vatten och har en chokladstrut med. Den slår ut nu med en klocka i taget, väldigt fin, den kan alltså stå på köksbordet eftersom den är låg. Jag ska nog ändå så småningom ta mod till mig, kapa någon amaryllis och sätta i vatten i vas. Fast det skär i hjärtat att kapa fina högresta blommor. ;- ) 
 
Förutom städningen idag så har jag pratat med äldsta barnbarnet och fått lov att lägga ut av hans fina foton på blogg och facebook. Det ser jag fram emot att göra ibland. Roligt att jag har barn och  barnbarn som också gillar bilder. 

Kommentarer
Postat av: znogge

På julafton fick vi av barnen en bukett med tre höga amaryllisar. Den är så vacker och jag måste säga att jag föredrar nästan amaryllis som snittblomma.

Så roligt med barnbarnets bildintresse.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback