En till fantastisk amaryllis!!

Jag fick ju en fin amaryllis i köksfönstret förra veckan och jag lade ut den på blogg och facebook. Nu kommer en stängel till från samma lök!!! Den är också magiskt stor och färgstark. Jag har aldrig sett så stor amaryllis-blomma förut.
 
Roligt att det hände just i år när vi som mest behöver uppmuntran med ljus och färg.  Den är så stor och tung att jag måste binda upp den med snöre så den inte ska välta över bordet.
 
Vi tar oss fram en dag i taget i mörkret, försöker hitta ljuspunkter att sträva mot. I morgon ska det bli lite solsken har yr.no lovat. Då ska vi vara ute! Blir nog jakt med glad tax. 

Kommentarer
Postat av: znogge

Så vacker den är! Vi har speciella amaryllisstöd som gör att blomman inte kan välta. Mycket praktiskt.

Svar: Jag har också haft såna stöd men finner dem inte nu när jag behöver dem!
Inga Magnusson


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback