Tyngdtäcket kom idag!!

Jag beställde ett täcke med tyngd i. Det har varit mycket reklam för det den senaste tiden. Salming låter väldigt övertygande :- )) men jag har nog ändå  trott att det har varit fejk. Fast jag frågade ändå runt i bekantskapskretsen om någon hade erfarenhet. Och jag fick svar från ett par vänner  som hade sånt och som var nöjda med det. De sa att de sov bättre.  Cura var det som hade bäst värden i test så jag valde det. 
 
7 kilo låter inte så mycket men är rejält mycket i en klump när man hämtar det på posten. ;-) Det känns ändå inte så tyngande när det hamnar i påslakan, mer som barndomens rejäla vaddtäcken. Har nog saknat dem lite, de hade tyngd. Som vuxen har jag oftast haft två täcken ( lite tunnare) och kombinerat det med att ha rätt kallt i sovrummet (så där runt 18 grader) . Det finns olika tunga täcken och det är ens egen vikt som avgör hur tungt täcket ska vara. 7 kilo passar om man är upp till 65 kilo. Själva bäddningsprocessen var ju ett kapitel för sig, inte så lätt att hantera tyngdtäcke när det ska in i ett påslakan!! Ska bli spännande att testa det nya tyngdtäcket i natt. Återkommer med rapport imorgon.
 
 

Kommentarer
Postat av: Veiken

Spännande. Suss gott!

Postat av: Veiken

Spännande. Suss gott!

2020-08-21 @ 17:41:32
URL: http://https://veiken.se
Postat av: Znogge

Ska bli intressant att höra vad du tycker!

2020-08-21 @ 18:02:00
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback