Städat! Vad ska man göra med gamla glasögon??

Gamla uttjänta glasögon har bara blivit liggande. Paret före de nyaste kan vara idé att spara på ifall det händer nåt med de nya. Men man ska självklart inte göra som jag, bara lägga på hög sedan decennier. Jag har ingen aning om vilka som är senaste. Jag var på väg att bara slänga alla, men hejdade mig och kom på någonstans i minnets dunkla vrår att man kan ge bort till något gott ändamål. Men jag har förstås glömt vem som samlar in sånt. Någon som vet?

Kommentarer
Postat av: Znogge

Det brukar finnas optiker som samlar in gamla glasögon som sedan skickas till behövande i fattiga länder. Om det fungerar så nu med tanke på Covid-19 vet jag inte men vi har lämnat glasögon flera gånger. Jag hade avvaktat med att kasta dem.

Postat av: Birgitta

Både synsam och synoptik brukar ha så att man kan lämna i deras butiker. Sök på nätet

2020-08-08 @ 19:05:56
Postat av: Lena

röda korset kanske

2020-08-08 @ 21:10:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback