Läget i tomatodlingen!

Vi hade ju bestämt oss för att försöka få till det med tomaterna. Nu äntligen börjar det likna nåt. Här ovan syns de första mogna tomaterna! De åt vi igår kväll till rådjurssadeln och de smakade väldigt bra. :- )) 
 
Och fler är på gång. 
 
 
 
Jag klagade för ett tag sedan på blogg och facebook över de misslyckade tomaterna. Det blev bara en massa grönt, inga blommor, inga tomater.  Jag fick en del tips som jag tagit vara på.
 
Säkert hade jag haft fel gödning, en som var mest kväve i och dessutom rätt fet kompostjord. Då blir det bara grönt. Så jag köpte en bättre gödning, fast tomatgödning fanns inte längre. Den var indragen för den innehöll ev. växtgifter (!)  Sen fick jag tips att nypa bort en del av alla gröna skott som inte hade några blommor så det gjorde jag. Inte alla på en gång men lite då och då. Och så ta bort tjyvarna. Nu finns en hel del blommor och gott hopp om tomater framöver hösten i alla fall.  Vi ska lära oss det här och göra bättre nästa år. Egna tomater är så goda!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback