Jo, det finns bockar kvar....

... fast pyrschjakten varit igång ett tag! ;- )) Den här snyggingen visade sig häromkvällen nära vårt hus!  För sent på dagen för jakt tyvärr. Tror det är en sextaggare men svårt att se för en del av hornen är skymda. Här har det inte varit någon jaktlycka med råbock så här långt, men ärligt talat så har inga stora ansträngningar gjorts heller. Mest släpp på hare har det varit.
 
Igår kväll gjorde jag en maträtt på vildsvinsrevben och kotlett som jag ska komma ihåg; tinade delarna, torkade torra, grillolja på en stund, brynte i stekgryta, på med morot, lök, kryddor, vitlök, kantareller. Det fick koka i stark vildsvinsbuljong en timme drygt. Sen mixade jag allt i grytan utom köttet och gjorde sås med grädde, soja och vinbärssaft. Vi åt det med egen potatis. Det var gott.! Ska komma ihåg det till nästa gång!
 
Agenda här i huset idag  är mest att köra ett lass skräp till tippen. Men troligtvis ett försenat kräftkalas i kväll. Vi får se på väder och vind, umgås ju med vänner bara utomhus i Corona-tider, så det är väderberoende. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Då hoppas jag att era planer går i lås men här är vädret inte helt samarbetsvilligt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback