Fiskgryta recept

Den här fiskgrytan gjorde vi igår, jag gillar den. Recept för fyra personer
 
400 g ( 4-5 bitar) torsk o lax (jag hade ecolax fångad i havet, gillar inte den norska bassänguppfödda laxen. Torsken var torskrygg)
4 dl creme fraich ( jag hade inte det hemma, tog gräddfil och filmjölk)
6 msk konc hummerfond
1 del hackad dill
citron kan man ha i, men det hade jag ingen
Ärtor / sugarsnaps/ sockerärtor
100 g - 200 g kräftstjärtar ( jag tog en burk som fick rinna av)
pepparmix malen
 
Grytan är snabbgjord. Såsen ska bara koka upp och sen ska fisken, skuren i bitar, koka 8 minuter. 
 
Vi hade en fin kväll med ett par goda vänner på altanen,  mycket att glädja oss åt.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Tack för receptet, det låter som en rätt i min smak!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback