Färg-ginsten blommar praktfullt i år!

 
Den frodas verkligen och breder ut sig och det gör den utan minsta omvårdnad, en tålig växt. Minns att jag för länge sedan försökte få vår-ginst att växa här men det gick inte. Den ska tydligen har zon 3 och här är minst zon 4. Då chansade jag på färg-ginsten istället och den har funkat. (Jag vet att man inte ska ha bindestreck i ord så här, men jag har i många år jobbat med människor som har läs-svårigheter och vet att för dem är det lättare att läsa ord som är avdelade, så jag försöker underlätta lite!) 
 
Annars är det hos oss en period när inte så mycket annat blommar. Det är färg-ginsten här,  ölandstoken vid verandan och klematisen efter väggen. För övrigt så är det sånt som planterats i krukor och lådor, mest pelargoner och penseer. Jag plockar bort utblommade penséer varje dag och då fortsätter de att blomma. Plantorna och säsongsblommor har jag köpt på Moas garden och de har verkligen varit fina. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback