Storm har vi haft idag!!

I stormbyarna har det låtit som huset ska braka ihop, allt har  knakat  och dånat. Det är lite läskigt, har inte ens gått att sova middag! Och då är det illa. ;- )) Jag tog ner penséerna som hotade att blåsa sönder och pallkragen har fått kura under taket med tyngder på locket. Sen kom det regn också.  I de nordvästliga delarna av Årjängs kommun har det tydligen varit åska också. Roland har nån app som visar blixtar. !!  
 
Vinden var lite lömsk i riktningen, först ostlig och sedan sydostlig. Det är ovanligt för oss, vind och regn vräkte sig in på altanen. En första sondering som Roland gjorde i skogen visade på 10 nya vindfällen. Så här blir mer skogsarbete framöver. 
 
Krafs i trädgården har alltså inte varit aktuellt i det här vädret, får spara tills imorgon. Lite nyttigt har ändå blivit gjort; jag har deklarerat (visar imorgon hur fort det kan gå numera!) och så har jag beställt varor på Ica Sillerud för hemleverans imorgon. Vi kämpar med vår isolering.

Kommentarer
Postat av: FREEDOMtravel

Oj, ja storm kan verkligen ställa till! Här är det ett evigt gungande ... lite tröttsamt till slut ;)

Svar: Jag skulle bli jättesjuk av ett evigt gungande! ;- ))
Inga Magnusson


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback