Pallkragen just nu!

Så här ser det ut just nu. De större plantorna köper jag på rot i lanthandeln (salladen) eller på Moas garden  (timjan o dill). De står länge i pallkragen, en salladsrufs finns kvar sedan flera veckor. Jag nyper lite nu och då och det kommer mer. Dillen är lite frostkänslig, den har kroknat lite längst upp.  Gräslöken o persiljan  har övervintrat i pallkragen. 
 
Och som sagt, den är tre avdelningar hög så jag slipper krypa på knäna, har stora hjul så vi kan dra den ut på altanen och in under taket.  Lagom för oss två under sommaren.
 
 
Det sådda i år har grott. Närmast är det vanlig sallad, sedan ruccola och längst bort dill. Jag sår bara lite i taget så jag kan få plats att så nytt i omgångar och ha färskt hela sommaren

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback