Pallkragen i nuläget

 Det har blivit lite mer i pallkragen. De stora växterna är timjan, dill och persilja. Något överlevt och något köpt nu som plantor.  Raden i mitten är vanlig sallad, sådd för ett par veckor sedan. Den växer rejält varje dag, plastlocket är ju på så det blir varmt och soligt. Sår bara lite i taget så jag kan så nytt vartefter och skörda fräscht hela sommaren. Ruccolan har också grott lite och det tittar upp små knappnålsstora av dillen.
 
Salladen är köpt planta och den har jag skördat av ett par veckor. Till höger gräslök som jag ser fram emot att bruka i påsk. Överlevt.
 
 Det grå här är torr mossa från vinterdekorationerna. Jag använder den som stöd för tunna grönsaker som vill lägga sig i jorden. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback