Korta promenader funkar trots hälsporre

Jag har lidit, verkligen lidit av hälsporre i ett par månader nu. Det har ibland gjort väldigt ont och jag har nästan inte kunna gå, ens inomhus. Och  jag har inte kunnat gå några Seffrinpromenader. Det har varit ett minst lika stort lidande mentalt som den fysiska smärtan. Jag mår bra av att gå och trivs inte när det inte funkar. Nu är bekymren lindrigare och jag kan gå i alla fall 20 minuter varje dag rask promenad, det känns skönt. Och jag ska utöka tiden vartefter. Det underlättar när jag går i foppatofflor (så grymma!) både ute och inne för sulan fjädrar bra. Har också Asics gel skor som är bra, men foppisar är bäst.   Sen tejpar jag foten och det är skönt. Jag får tackar för alla goda tips jag har fått. Några är kvar i reserv om det här inte skulle hjälpa
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback