GLAD PÅSK!!

 En Glad Påsk önskas alla från oss på Liane. 
Den här veckan kallas ju ofta påskveckan. Den bjuder på Blå måndag, Vit tisdag, Dymmelonsdag, Skärtorsdag, Långfredag, Påskafton, Påskdagen och Annandag påsk. Jag har ingen aning om varifrån de första dagarnas namn kommer ifrån, det där med blå och vit. Osäker är jag också vad Dymmelonsdag betyder och Skärtorsdag.  De andra vet jag nog.
 
För oss och för många andra så är det här en speciell påsk, en påsk som inte liknar någon annan påsk vi upplevt. Jag kan inte minnas att jag någonsin firat påsk utan föräldrar eller barn och barnbarn. Så blir det i alla fall i år, vi kan inte resa omkring och träffa barn och barnbarn när Corona härjar. Och de kan inte komma hit. 
 
Men vi kommer inte att sitta här ensamma hela helgen. Tack o lov så har vi goda vänner i närheten, de är i samma situation.  Vi planerar  att träffas en del. Visst kommer vi att sakna den närmaste familjen men tröstar oss med att  vi kan ha  kontakt på nätet.   

Kommentarer
Postat av: Znogge

Glad Påsk till er med! Ja nog blir det en annorlunda helg i år men det får vi ta.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback