Försiktig grillpremiär med gasol igår!

 Vi tänkte att det får bli något enkelt att grilla nu första gången när vi ska lära oss den nya apparaten, så det fick bli korv och bröd och potatisgratäng
 
 Det finns tre grillområden från vänster till höger. Räckte ju med ett av dem till korvarna. Roland valde  Bratwurst och jag smalkorvar
 
 Jag gillar grillens placering där bort i hörnet, ser snyggt ut.  Den gamla kolgrillen till vänster gjordes 2005 men har tjänat ut. Salladsingredienser finns nära till hands i pallkragen. Jag har fått ett par fina små tomatplantor också, ska bli roligt att testa om det går. De ser ut att trivas. Och så köpte jag en planta med tomater som är på väg. Men den kanske har fått en köldchock, ser lite hängig ut idag
 
 Det gick bra med grillningen igår. Vi är nöjda med gasolgrillen. Fast vår kolgrill-gourmetvän är inte imponerad.  ;- ))
 
- Man kan rulla ut micron också på altanen, sa han när vi stolt meddelade vårt grillinköp.
 
Ha ha... jo vi har förstått att det är kolgrill som gäller om man vill ha allra bästa grillresultatet och finaste smakerna. Men på ålderns höst kan det få bli bekvämt.  I kväll ska vi testa att grilla en vildsvinsfilé och har fått en del goda råd inför det projektet. Sen får det vara färdigprovat och den kan få en slutlig placering i sommarhuset. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Jag håller med er kolgrill-gourmet vän! Vår nya Weber är hur smidig som helst att tända med tändblock och askuppsamlaren gör sitt. Grillat ska smaka grillat men det viktigaste är att ni är nöjda!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback