Det är magiskt enkelt att deklarerar numera!

 
Alltså jag är så gammal att jag minns den tid när man svettades inför deadline för deklarationsinlämning. Och när man verkligen led i kampen för att få varje liten siffra rätt och inte glömma någon inkomst och något avdrag. För i så fall var det kört.
 
Nu är det så enkelt. Jag deklarerade igår.  Själva deklarationen gör Skattemyndigheten. Den kan man se på egna sidor där eller på pappersbrev som kommer i brevlådan! Bara en sån sak. Vilken trygghet att kunna skriva namnet under och bara skicka in om man vill det, inte gå in på någon app eller hemsida eller så. Nu fick jag min pappersdeklaration. Där fanns till och med ett telefonnummer att ringa. Jag kunde knappa in min identifiering som stod på blanketten och sen skriva in en kod på telefonen för godkännande av deklarationen. Det hela tog 1 minut och 3 sekunder! Sen var det klart.  Allt var inte bättre förr! ;- )) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback