Skjortkragen vände jag!!!

Rolands favvoskjorta var alltså sliten på kragen.  Men sen fick jag en idé om att vända kragen så som jag minns att min mamma gjorde på pappas skjortor när kragarna började bli slitna. 
 
Tänkte att det är väl inte fel att testa och rädda skjortan ett tag till. Jag hämtade en nagelsax och en petare och startade med att sprätta loss kragen. Det gick snabbt. 
 
Sen vände jag kragen med den slitna sidan neråt på baksidan så den inte syns.  Sydde fast kragen på skjortan igen  med symaskinen. Och skjortan var fin som ny igen. Det hela tog 20 minuter! Det blev bra timpenning om man räknar på vad en ny sån här skjorta skulle ha kostat. ;-))
 
Detta var alltså min första skjortkragevändning. När jag nu ändå hade grejerna framme och hade ångan oppe så tog jag en annan sliten skjorta och gjorde samma procedur
 
 
 
Den blev helt ok! Va kul att det funkade!! Och rätt lättvindigt var det också!
 
Att rädda gamla favvoskjortor är inte så dum sysselsättning nu när vi långsamt går in i pensionärslivets  magrare ekonomi. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Bra jobbat!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback